torsdag 24. juli 2008

"forbyr emo-kidsa"

dette var overskriften på en nyhet på side2.
nyheten handler om lover som utformes i Russland. Lovene opner for kraftig regulering av emo og goth nettsider og lovene forbyr emo/goth stil på skoler og ofentlige bygninger.
da tenker jeg What tha fuck?!
hvorfor skal det ikke være lov å kle seg som man vil? ellr rettere sagt: hvorfor skal det ikke være lov å kle seg i svart å bruke svart sminke?
begrunnelsen de har er at den "negative" emokulturen oppmuntrer til antisosial oppførsel og glorifiserer selvmord. dette kommer fra NME.
men så da, jeg har hatt den såkalte "emo-stilen" i et år! jeg har kled meg i svart og brukt svart sminke. jeg har hørt på de bandene som folk kaller emo-band som MCR og Tokio Hotel. men jeg har aldri skadet meg selv, jeg er ikke antisosial, og jeg vil da vel ikke ta selvmord?
så hva sier dette?
min personlige mening er at dette er et utrolig diskriminerende lovforslag. tenk hvis jeg fikk makta og bestemte at brunkrem og rosa sminke var forbudt på ofentlige områder?


linken til nyheten er: http://www.side2.no/musikk/article2088063.ece#dq

2 kommentarer:

Sigrid sa...

Det hadde vært morro om du forbøy brunkem og rosa sminke xD (Husk å forby tupert hår også da;)

anne marte sa...

haah xD lover:D